Persbericht – Nederlandse reddingshonden vertrekken definitief naar Panama.

Posted by on mei 21, 2014 in Nieuws, Persbericht

Persbericht

Nederlandse reddingshonden vertrekken definitief naar Panama om te helpen zoeken naar de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon.

Amersfoort – 20 mei 2014 – Maar liefst 15 Nederlandse reddingshonden staan samen met 19 vrijwilligers klaar voor vertrek naar Panama. De beide reisverzekeringen, Hema en Allianz, gaan akkoord met het vergoeden van de kosten. Op 19 mei jl. gaf de nieuwe officier van justitie in Panama, Betzaida Pittí in een persverklaring haar toestemming om deze omvangrijke operatie mogelijk te maken. Het sturen van de honden geeft hopelijk nieuwe aanknopingspunten in het onderzoek naar de vermissing van Kris en Lisanne.

Vrijwillig en belangeloos

In april stonden de honden en hun begeleiders al klaar. Nu mogen ze dan eindelijk op weg naar Panama. Deze operatie kost veel tijd, geld en moeite. Dat realiseren wij ons als familie heel goed. Wij zijn dan ook iedereen die heeft geholpen om dit mogelijk te maken heel dankbaar, in het bijzonder Hema en Allianz. Heel blij zijn wij met alle vrijwilligers die bereid zijn zich belangeloos in te zetten om ons te helpen en het onderzoek zo mogelijk te bespoedigen.

Stichting Reddingshonden RHWW

De reddingshonden die nu naar Panama zullen gaan afreizen zijn uitstekend getraind en in staat oude sporen te vinden. Ze kunnen worden ingezet bij reddingsoperaties en bij het opsporen van vermiste personen zoals Kris en Lisanne. De honden zijn overdag, ‘s nachts en bij elk weertype; zoals bijvoorbeeld de weersomstandigheden in de jungle, inzetbaar. Het enorm ontwikkelde reukvermogen van de honden maakt het mogelijk een vermist persoon te lokaliseren. Het zijn vooral herders, retrievers of kruisingen hiervan die speciaal voor dit werk zijn opgeleid.

Naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met de woordvoerder van de families Froon en Kremers, Nikki van Passel, +31 (0)6 300 430 40

— Einde bericht —